Wednesday 17 December 2014

....

بجاهد دموعي ماتنزلش وانا في الطريق للبيت وبكتب عشان انقذني من انهيار نفسي وشيك هيحصل حالا اهو
بكتب عشان احس اني بعمل حاجة في حياتي ممكن تكون كويسة
بغض النظر عن اللي بكتبه 90 في المية منه هراء ، بس يمكن ال 10 في المية الحلوين يكون ليهم اثر ، مين عارف
المهم
بكتب عشان انا في حالة دلوقتي من الاحساس بالدونية والنقص عن كل اللي حواليا
بكتب عشان اقنعني : لا يا حسناء انت ممكن تعملي حاجة ، انت كويسة في حاجة ، انت ربنا ميزك بحاجة ،
اصل انا لو ماكتبتش هشوف نفسي ايه
هشوفها البنت اللي مش عارفة حاجة في دراستها
هشوفني البنت اللي المعيدين بيبصولها بصة : انت بقى منهم، من الطلبة البليدة اللي ما بتعرفش حاجة في اي حاجة وبتنجح بدعوة الوالدين ، ده لو يعني
هشوفني البنت اللي زمايلها بيبصولها بصة شفقة ومسكنة ومعلش والحمد لله اننا مش هي
----
**بدخل اللاب ، قلبي بينقبض بطريقة ماحصلتش قبل كدا ، انا اها مابحبش اللاب ، لكن مش لدرجة القبضة دي،
 **مريم بتقولي نطلع ونحمي نفسنا من بؤس متوقع واحباط مستنينا
**بقارن بين ضيق واحباط اني اخوض المغامرة واحبط لما ماعرفش اعمل حاجة وبين ضيق اني مادخلش واشيل ذنب التقصير ولوم النفس عن التخلي وعدم المحاولة
**بختار اخوض المغامرة واتحمل احباط الفشل لكن ارحم من لوم النفس ع التقصير

وعشان انا حسناء، وعاملة تعاقد مع القهر وماينفعش يفوتني من الحزن جانب ، اقرر امشي فجأة وماكملش ، اقرر اني انول البؤسين
اني اخد كفايتي من احباط الفشل وفوق حاجتي كمان من التقصير ولوم النفس اني ماكملتش محاولة وسيبت اللاب ومشيت
**موسيقى تصويرية مع تصفيق حار **واااااو حسناء كسبتي معانا جايزة احسن واحدة تجمع البؤس حواليها بمجال مغناطيسي **شكرا شكرا**
----

مش عارفة ايه المفروض يتعمل والا ايه الحل،
مش عايزة غير انه احساس النقص ده يروح
مش عايزة غير انه ماحدش يسالني عملت ايه فيبصلي بصة حزن او شفقة لما يعرف اني ماعملتش حلو
مش عايزة غير انه لما ابص لناس ماحسش اني اقل منهم واني قزمة وببصلهم من تحت الارض
مش عايزة غير اني ابقى ناجحة في حاجة بسيطة
حتى لو كانت الحاجة دي اني بفتح التاب واكتب وانا مروحة

يا رب