Friday 24 October 2014

مشاهد ومباهج وكدا


مشهد 1 :
انا داخلة المدرج الصبح،، بنت من الدفعة بتكلم بنت تانية وهي بتبصلي،، بسألها بهزار بتقولي إيه عليا،، قالت بقولها إنه حسناء السنة دي بتضحك وأحلى من السنة اللي فاتت،، 
الصراحة الجملة دي خلتني أضحك فعلا وأفضل مبتسمة أغلب اليوم

مشهد 2 :
هم كام مشهد بطول اليوم ، خلوني أتأكد إني بقيت ع البر فعلا ،، لما عديتهم من غير ما أتضايق وفضلت بنفس الابتسامة والبهجة،، بعكس قبل كدا لما كان اليوم بيتقفل بأسوأ شعور عرفته البشرية لما يحصل مشهد مشابه،، لكن ماحسيتهوش،، 
 وده تطور نوعي يستحق الاحتفال..

مشهد 3 :
أنا أخدت الشنطة وقررت أعيط وأمشي من اللاب ،، تعدي المعيدة من قدامنا،، تسنيم تقولها إني همشي، تاخدني المعيدة وتجبلي بونبوني وتهديني وتقعد تشرحلي وتعملي ريكوايرمنت بسيط مختلف عن العمالقة اللي حواليا،،
المعيدة طلعت ألادار *_*

مشهد 4 : 
الكشكول الجميل اللي كنت الأول مستخسراه يبقى للدراسة،، بس سبحان الله بقى من أسباب البهجة لما كل ما أكون هتضايق وأشوف الجملة الساذجة اللي عليه فأضحك،، 
"ماتشيلش الهم إحلم وإفرح"

مشهد 5 : 
شيماء تحويلها اتقبل يا ولااااااااااد،، من المرات النادرة اللي كان نفسي أبقى بعرف أزغرط فيهم،،
ربنا كريم وعطاؤه مش محدود،، الحمد لله

----
المشاهد اللي فاتت اتجمعت في يوم واحد،، فيه تفاصيل كتير تانية في اليوم ، بس مش مكانها
المهم يعني،، 
أنا شكلي مبسوطة بجد والا إيه؟
يعني هو فعلا كدا ممكن أبقى زي الناس الطبيعين وتبقى البهجة بالنسبة لي شعور طويل ،، مش مجرد لحظة بسبب خبر أو موقف 
لا بجد ممكن أبقى كدا يعني ؟

------