Friday 31 October 2014

بحثا عن شوية ونس


حاولت ألاقيه في الكتب ، جمعت حواليا ع السرير 4 كتب ، 
حطيتهم حواليا ، يمكن أتونس بيهم 
كتاب مصطفى محمود العميق اللي مش قادرة أجاري افكاره فسيبته
كتاب البنت الاخصائية الاجتماعية ومشاكلها في المدينة، مش قادرة اتابع فعلا واتعاطف 
وكتاب مقالات ممل ماعرفش ليه أخدته أصلا من الدولاب
حتى كتاب آلاء غنيم حطاه جمبي بس عشان بحبها ، لكن مش قادرة اقرأ !
** بالمناسبة أنا بحب البنت دي جدا ، جدا يعني يا رب ونفسي أقابلها ونقعد نتكلم. 

-------

مابعملش حاجة مفيدة ومقصرة في كل أموري، 
كل ليلة بقول ، بكرة هكون أحسن وهنجز، ثم يعدي اليوم كسابقه، فأكتئب أكتر وأقول طب بكرة هكون أحسن ، وهكذا

-------

الناس حواليا بينقسموا قسمين :
قسم مش معترف أصلا بمرضي ومصمم يغرقني بتاسكات ومهمات أعملها ، وأنا لما مش عارفة أعملهم فبشوف نفسي مقصرة ، فبكتئب أكتر 
وقسم تاني مقتنع فعلا اني مريضة ومصدق ده، لكن بالنسبة له ده معناه إنه اها انت قاعدة في البيت مابتنزليش يبقى عندك وقت كتير فاضي، طب اعملي كذا وكذا وكذا ! 

أنا عايزة اعترف اعتراف، أنا مش عارفة أتابع ، مش عارفة أركز ، أنا عندي وقت فاضي فعلا! بس مش عارفة أتابع الدنيا حواليا فأنفذ المطلوب مني ، نفسي حد وحيد أوحد نادر فريد يفهمني في النقطة دي!

-------

كرتون إيميلي ، ومَج "ابتسم فإن الله يحبك" شكرا إنكم موجودين في الحياة 

-------

قولت أكتب !
يمكن الكتابة تونسني 
مش عارفة حتى اكتب ايه ، مجرد هراء ورغي عن حاجات مالهاش علاقة ببعض 

------

الدكتور جميل ، بغض النظر عن حالتي يعني، 
بس هو انهاردة كان بيحاول يكون لطيف ويضحكني 
ورغم إنه المفروض أقلق من كشف المرة دي عن كشف المرة اللي فاتت ،، لكن هو قدر يخرجني مبسوطة ومبتسمة
شكرًا :))

------

بحاول أدور على سبب يخلي وجودي في الحياة لحد دلوقتي ليه هدف ، مش لاقية ! 
هو أنا لسه موجودة ليه ؟؟ 
مش آن الأوان يا رب ؟ 
يمكن السبب الوحيد إنه فرصة ألحق نفسي بحاجة تدخلني الجنة فماخسرش الدارين 
يا رب رحمتك واسعة 

------